Sunday, February 21, 2010

MENGIMBAU KENANGAN SBPL/SMSL : SUKAN TAHUNAN 1993






Pada tahun 1993 saya dilantik sebagai Ketua Guru Rumah Sukan Laksamana. Sebagai ketua tentulah saya bertanggungjawab memastikan Rumah Laksamana menjadi juara. Untuk meningkatkan semangat murid-murid, saya menggubah lagu rumah Laksamana mengambil sempena lagu pasukan bolasepak Kedah Darulaman yang sangat hebat ketika saya masih belajar di UUM (1988-1992). Kelmarin ketika temasya sukan SMSL, selepas 18 tahun saya terdengar lagu tersebut masih dinyanyikan oleh ahli-ahli rumah Laksamana di samping lagu-lagu yang baru.

Saya 'upload' gambar atlit-atlit Laksamana 1993 yang telah menjuarai Sukan Tahunan SBPL 1993. Sebahagian besar daripada mereka telah berjaya dalam kerjaya masing-masing.

Di gambar yang pertama, En Mohd Fathullah Mohd Yusof (berbaju kuning), kini bertugas di Kementerian Pelajaran Malaysia, Putrajaya. Kalau dia melihat gambar ini agaknya dia akan berharap saiz badannya akan kembali seperti ini. Jangan marah Fred...

No comments:

Post a Comment